I malé věci mohou mít veliký význam
První železnice se do této oblasti dostala v roce 1872. Jednalo se o odbočku Moravskoslezské centrální dráhy (MSCD) z Krnova do Glucholaz. Tato trať však vedla daleko od Osoblahy a hlavně místní cukrovar potřeboval dopravní spojení pro odvoz a návoz surovin. Prvním návrhem bylo napojení na dnes polskou trať Prudnik – Glubczyce. Ten zamítlo rakouské ministerstvo kvůli přejezdu hranice. Po několika letech byla schválena stavba trati z Města Albrechtic přes Rudoltice do Osoblahy. Z finančních důvody byla v roce 1897 zvolena jako místo napojení stanice Třemešná. Také byl zvolen úzký rozchod 760 mm, protože trať se tak lépe přizpůsobí terénu a náklady na stavbu jsou o třetinu nižší. Pro osoblažský cukrovar, to mělo výhodu hlavně v tom, že suroviny pěstované v okolí trati bylo levnější dovážet po trati do Osoblahy, než je složitě překládat na normální rozchod a odvážet někam dál. Zajímavé je také trasování naší trati, klikatí se i v relativně rovných úsecích a má celkem 102 oblouků. Jako důvod se uvádí to, že je uměle prodloužena. Některé prameny tvrdí, že podle předpisů tehdejšího Rakouska – Uherska se mohly stavět pouze tratě nad 20 km, jen ty se považovaly za rentabilní. Toto tvrzení se ovšem nezakládá na pravdě, téhož roku byla postavena nedaleká trať Ondrášov – Dvorce, která měla pouhých 11 km. Pravým důvodem tohoto trasování byla snaha, aby trať co nejvíce přiléhala terénu a byla tak co nejlevnější.
Celoroční provoz na trati je provozován ČD. Kromě toho společnost Slezské zemské dráhy provozuje v letních měsících historické parní a motorové vlaky.
- postaven v letech 1730-1733 na místě původně dřevěného kostela. Podle pověsti jsou někde v tomto kostele uloženy ostatky svatého Benedikta
- vlastníkem sbírky je Rudolf Polok, který svou sbírku zpřístupňuje veřejnosti v pátek a sobotu od 9-18 hodin
Mikroregion - Sdružení obcí Osoblažska
mikroregion.osoblazsko@seznam.cz
Na Náměstí 106
+420 554 646 200
IČO: 75137925
č.účtu:1876836309/0800
—————
—————
Vytvořeno službou Webnode